söndag 29 maj 2011

Malmö garden show

I dagarna tre har det varit trädgårdsutställning i Malmö slottsträdgård. Mycket folk ställde upp trots det blåsiga vädret som vi nu har haft i en hel vecka.

Här grillas Tareq Taylor inför en publik som fick sig många goda skratt. T Taylor driver det mycket populära cafeét i slottsträdgården.

Han hade ett förkläde som jag gillade, texten på det löd: Varför gråta över spilld mjölk, när livet är fullt av färsk lök.

Vår gamle vän John Taylor är en mysig person, han är kul att prata med. Han var också uppe på scenen och berättade om lite och varje. Humor saknar J Taylor inte, den är ibland riktigt dräpande.
Vi gick runt och tittade på olika utställare, och deras alster.



Försäljningen av plantor och andra godsaker gick som smort.

En av Malmös finaste blombutiker Blomsterpigan sålde många vackra buketter.

Detta är tävlingsbidrag hur man kan inreda balkongen,



fantasi saknades inte.

Vi sökte oss till cafeét, men insåg att det var lönlöst, kön ringlade sig långt utanför.

Vi fick ta vårt kaffe hemma i vår egen täppa.

Jag önskar en god söndagskväll till er alla.

9 kommentarer:

  1. Åh, nää ... nu blir jag avundsjuk riktigt på riktigt; Garden Show och såväl J som T Taylor under en och samma dag. Fusk! Fusk, fusk och åter fusk, att du bor i Malmö men inte jag :o/

    Skämt åsido ser det på dina bilder ut som tillställningen var mer än lyckad. Dessutom verkar vädergudarna ha varit med arrangörerna, för inte är det väl så att fotografierna ljuger..?

    Idag har jag roat mig med lite snickeriverksamhet igen. Som omväxling till holkbyggandet har jag knåpat ihop två planteringslådor. Eventuellt har jag tänkt ha dem uppe på terrassen, precis utanför ytterdörren, med rädisor, plocksallat och lite ditt och datt som man behöver så gott som dagligen i matlagningen. Men det återstår att se. Rätt vad det är får jag för mig att ställa dem på en helt annan plats.

    Stora kramen till hela gänget och en önskan om att ni får en riktigt skön söndagkväll!

    SvaraRadera
  2. Hei Monkan,
    Dette showet skulle jeg gjerne ha vært på. Alltid spennende å få inspirasjon til hage/balkong.
    Ser ut som dere har fint vær, og kan ikke si det samme. Sommerværet lar vente på seg, og temperaturene er ikke særlig høyere enn 10 pluss.
    Det gode sommerværet bruker ikke komme før i slutten av juni her, men vi lever alltid i håpet da vet du....
    Helgen har jeg brukt til å handle planter og pynte opp ute, så været til tross, man syssler med sommersaker:)
    Ønsker deg ei fin uke:)
    Klemmer herfra:)

    SvaraRadera
  3. Ha, jag har också lagt ut bilder från Malmö Garden Show idag... fast dina är mycket bättre!
    Vi var där igår och vädret var inte det bästa!
    Ha det så bra, kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Hej Nina, jag ville reta dig lite med bilder ifrån idolerna :)
    Gissa om de är populära? Programmet Trädgårdsfredag har satt snurr på besöken i Slottsträdgården.
    Vädret var okej, men vi har ett förfärligt blåsande.
    C och jag har planterat 12 murgröneplantor upp efter en ny spalje mot grannen. Vi vill ha insynsfritt från det hållet. Framför spaljen står en gammal Taxusbuske som vi så småningom ska ta bort, lagom när murgrönan på spaljen täcker.
    Har planterat ut alla mina blommor och tomatplantor, hoppas på lite sol och värme nu.
    Ha det så bra
    Monkan

    SvaraRadera
  5. Hej och tack Berit, ja du man behöver få nya ideer till trädgård och balkong, där saknades inga sådana.
    Det kommer väl en sommar även i år, men det är segt.
    Man har längtat så till den här tiden och så vips är den nästan förbi, tiden går alldeles för fort.
    Ha det så bra
    Monkan

    SvaraRadera
  6. Hej Monica, det är kul när det händer något annorlunda i stan. Jag brukar vara i Slottsträdgården ganska ofta, tycker det är så roligt att titta på alla Taylors fina odlingar och blomrabatter.
    En fika hos Taylor nr 2 nr aldrig fel.
    Ha det bra
    Monkan

    SvaraRadera
  7. Jag klurade ut hur jag skulle kunna kommentera igen. Skippade "håll mig inloggad", så funkar det. :)
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  8. Oj vilken utställning! Nu för tiden tycks jag aldrig komma mig iväg på nånting sånt, vilket ofta skylls på hundarna. Sen är det långt både mellan tillfällena och platserna vilket gör sitt till.

    SvaraRadera
  9. Lovely show Monkan !!!
    Malmoe is a wonterful city!!!
    Thank you for the beautiful walk!
    Many greetings

    SvaraRadera