torsdag 2 december 2010

Terapi

När jag vill koppla av en stund utan att tänka på alla måsten som tornar upp sig i dessa tider tar jag fram mina pärlor. Det är skönt att få sitta i lugn och ro och pyssla en stund.

Ibland får jag till det, men ofta blir det inget jag är nöjd med, men det gör inget för det har varit roligt den stund som jag hållit.
Inget går till spillo, pärlorna åker fram på nytt igen en annan dag.

Denna gången blev det små änglar som jag är ganska nöjd med.


Små enkla hängsmycken i olika kedjor.


Klart, det blir smågåvor nu i juletid, värdinnegåvor till exempel.
Nu skall jag försöka ta min promenad, har inte varit ute och gått på några dagar men känner att det skulle vara skönt just nu.
Ha en skön dag alla.

26 kommentarer:

  1. Så fina de blev och en jätte bra idé som värdinnepresent.

    SvaraRadera
  2. Hej Monkan!
    Åh....så söta små änglar du gjort!
    Perfekta gåvor!

    Javisst bor vi alla på olika, unika platser!
    Och visst är det underbart att se varandras bilder via bloggar!
    Vilken uppfinning :)
    Här har vi haft jättekallt, ända ner till -20!
    Nu är det -12 för tillfället!
    Och härligt solsken!
    Tänk va kul om alla bloggvänner kunde komma på utställning ;)
    Bilder kommer så småningom i alla fall!
    Ha en finfin dag!
    Kram Vivan

    SvaraRadera
  3. Tack, det är bra att ha lite småpresenter på lager.
    Ha det bra
    Monkan

    SvaraRadera
  4. Hej Vivan, jag ser fram emot dina bilder.
    Tack för din kommentar.
    Kram Monkan

    SvaraRadera
  5. Hei Monkan,
    Dette var nydelige smykker. Godt å sette seg ned i melllom ulike gjøremål nå i desember. Har laget risboller her i dag.
    Fortsatt kaldt, så det er godt å være inne.
    Forstår det snør mye hos dere, og når det skaper kaos i forhold til transport, da er det ikke like hyggelig lengre.
    Ha en fin kveld.
    Berit.

    SvaraRadera
  6. Så fina halsband du har gjort.
    Det turkosa var nog min favorit.
    Det är verkligen så mycket trevligare
    att ge - och även få - hemgjorda
    gåvor, istället för den eviga inhandlade
    blomman.
    Ha en fin vinterkväll.

    SvaraRadera
  7. Hej Berit, tack för din kommentar.
    Mmmm risboller låter gott.
    Jag håller på att göra mig i ordning för en speciell kväll, ska ut och festa så här mitt i veckan.
    Så jag hoppas verkligen kvällen blir fin.
    Hej så länge
    Monkan

    SvaraRadera
  8. Tack Camilla, de är så lättgjorda, men ganska söta.
    Lagom att ha med sig, jag är så trött på choklad eller blommor.
    Jag skall ut och svira i kväll, så jag hoppas det blir kul.
    Monkan

    SvaraRadera
  9. Vad söta små änglar! Och vad roligt det var att se bilder från Luts. Vad förvånad jag blev, det var verkligen udda möbler! Värt ett besök bara för att titta på allt.

    SvaraRadera
  10. Du, det här var lite lattjo! Jag har inte pillat med pärlor, tråd och tänger på gu' vet när. Men på Madeira hittade jag en liten butik som saluförde massor av vackra pärlor i lösvikt, så jag kunde inte motstå att köpa med mig ett antal riktiga turkoser och ametister. Det är meningen att det ska bli halsband av dem så småningom, men först måste jag skaffa smyckewire. Sån har jag av någon anledning inte inhandlat tidigare.

    Dina små änglar är uuurgulliga! Och bilden av allt material fick det att börja klia i fingrarna ... Men ajabaja, nu ska jag SKRIVA och inget annat!

    SvaraRadera
  11. Snygga grejer :-) Och din nya header är jättefin!! Jo, det lönar sig att åka till Sverige och handla, det mesta. Idag blev det kläder åt mannen, mat och lite blommor. Vi räknade lite på det och vi "vann" runt 170 € på vår resa, och själva resan är gratis för oss! Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  12. Nej men så roligt att se dina söta änglar för jag har gjort liknande!
    Ha en mysig kväll!

    SvaraRadera
  13. Det var söta halsband och det låter som en kul sysselsättning, kanske något att ta efter. Men jag använder nästan aldrig smycken själv och har ingen aning om vad som är "inne". Nä, jag får nog nöja mig med att beundra vad andra åstadkommer.

    SvaraRadera
  14. Hej Petra. tack för din kommentar.
    Luts var var en speciell upplevelse, nu var ju inte alla möblerna så extrema.
    Men det är värt ett besök dit ut
    God natt
    Monkan

    SvaraRadera
  15. Hej N, de små änglarna är så lätta att göra så jag skäms över alla fina kommentarer därom.
    Det är kul att plocka fram mojset emellanåt, alltid blir det något. Du kanske behöver lite avkoppling från skriveriet, då kan du sno ihop ett halsband.

    Har precis kommit hem efter krogbesök, jättekul. Har ätit och druckit gott, men är ganska så sömnig nu.
    Vi synes
    Monkan

    SvaraRadera
  16. Tack snälla Venus, tänk att ni vann sååå mycket på resan till S. Fantastiskt.
    Roligt att du gillade min header, men nu är det dags att byta igen, vi har ju vinter nu så det får bli en med snö, kanske.
    God natt
    Monkan

    SvaraRadera
  17. Tack Anelias, det är ju inne med änglar just nu i juletid, men visst är de söta.
    God natt
    Monkan

    SvaraRadera
  18. Hej Cici,tack snälla. Det är en kul hobby att pyssla med pärlor.
    Det är skönt för det tar ingen plats och man behöver endast några tänger, pärlor, vire och lite fantasi.
    God natt
    Monkan

    SvaraRadera
  19. Åh, jag tycker änglarna är ursöta!! Skulle kanske pärlepyssla i stället för pusselpyssla?

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  20. Tack Vårt lilla röda hus, du kan nog göra båda grejorna.
    Jag håller med dig, de är söta.
    Monkan

    SvaraRadera
  21. Du, strunt samma att de är enkla att göra, dina änglar! Det är ändå inte alla som klarar av att "få till det".

    Jag ska faktiskt "gå" en runda på Etsy idag och försöka på tag på någon som säljer den där wiren jag behöver. Du har inspirerat mig. Igen!

    Ha en skön helg och hoppas ni inte får fullt så mycket snöoväder som vädergubbarna lovat ...

    SvaraRadera
  22. Hej och tack för alla fina kommentarer under vår resa! Nu har jag läst "upp" mig på de inlägg du gjort medan jag varit borta.
    Så flitig du har varit! Först en massa härligt bakat, så julskyltning i stan, nya möbelvaruhuset (ser spännande ut!) och så pärlpyssel! Änglarna var jättesöta! Och så fina presenter!
    Ja, det var litet av en chock att komma hem till detta väder! När vi åkte var det höst och när vi kom hem två veckor senare, var det vinter! Och jag, som inte hade räfsat färdigt...
    Ha en skön helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  23. Hej N, hör av dig till mig ifall du inte får fatt i wire, så fixar jag det.
    Idag blir det ingen blogg, skall hålla kväll efter en massa handlande usch.
    Ha det bra
    Monkan

    SvaraRadera
  24. Hej och tack Monica, nu när snön har kommit tycker jag att den kunde få ligga kvar över julen, men det ser ut att bli blidväder, ja du vet hur det blir då. Inte kul att gå ut eller köra bil i.
    Önskar dig en trevlig helg
    Monkan

    SvaraRadera
  25. Äntligen har jag haft tid att läsa fatt hos dig och det är alltid lika omväxlande.
    Du har så mycket "på gång". Vad kul att få vara värdinna till dig. Fina halsband.
    Du har verkligen riktig dialog med dina bloggare och ger kommentarer tillbaks. Jag skulle vilja göra som du, men jag kan inte ta så mycket tid till bloggen. Skönt att det inte är något måste, bloggandet blir på vars och ens villkor.
    Jag har blivit med ryggskott och det går bra att sitta men gruvsamt att resa mig upp. Nu är jag hungrig och har ingen som passar upp mig. Herrn är tillsammans med 60 andra herrar och äter julbord. Det skulle allt smaka med en skinkmacka nu. Får palla mig upp och se vad kylskåpet har att erbjuda.
    Ha en fortsatt fin helg.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  26. Hej och tack Viola, jag försöker svara så personligt som det går på det här forumet.
    Vem är inte sugen på skinkmacka på vörtbröd med senap.
    Fy för ryggskott, hoppas det blir bra i god tid innan jul, annars blir det besvärligt för dig.
    Nu skall jag gå och "sussa" god natt.
    Monkan

    SvaraRadera