onsdag 16 november 2011

Godmorgon herr Frost

Gissa vad vi blev snopna när vi rullade upp rullgardinerna? Rimfrost och minus 6 grader, så vackert att jag var tvungen att gå ut och ta lite bilder innan frukosten. Den lilla dammen var isbelagd och så har den varit hela dagen.

Solen är på väg upp,

men jag undrar ifall det blir några plusgrader idag.



Oh så skönt att komma in i värmen till dukat frukostbord.

Sedan åkte H-Hansen kalsongerna fram, jag hatar att frysa. Nu skall vi ut och se ifall det blir något fiske idag.

Harasjömåla är Sveriges största fiskecamp som även har en massa fina strövområden.

Vi gjorde en tur runt några av de underbara sjöarna.


Vattnet låg spegelblankt, men hu vad kallt det var.


Jag var alldeles tagen av alla vackra vyer, så underbar natur får man leta länge efter.

Just här är det ett handikappanpassat fiskeställe, väldigt fint att rörelsehindrade också kan ta del av fisket.

Ja så mötte vi två som varit ute i flera timmar och försökt att få up fisk, men det funkade inte för dem idag. Då tappade vi sugen, vi sparar fisket till längre fram i vår när det blir varmare igen, för vi har bestämt att hit ska vi igen.

Istället gick vi långa sköna turer runt sjöar och i skog och mark



Ett och annat hus fanns det i det stora området, men det var mest sommarhus som stod tomma nu.

Det lilla skogstorpet var intet mycket större än stenen utanför.


Nu börjar solen sin nedfärd så vi återvänder till vår lilla vagn för att äta lite mat.

Det tog en evinnerlig tid att lägga ut det här inlägget, "internettröghet", så jag har svårt att svara och kommentera, det får jag göra när vi kommit hem, sorry.


Det var det hela för idag, god kväll från ett kallt Blekinge.

6 kommentarer:

  1. Det är så underbart vackert, det du visar, och så annorlunda än här i Skåne (fast här är också vackert, men på ett annat sätt), trots att det inte är så långt borta!
    Vi har vänner i Blekinge, som vi besöker då och då, och jag älskar att gå i skogarna där!
    Så mysigt det ser ut i husvagnen!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Strunt i fisket! Med den där naturen runtom sig behöver man inte fiska. Jag förstår fullt ut att ni bestämt att ni ska dit igen. "Pärlan" kommer att få jobba hårt när våren är här igen, har jag en känsla av ;o)

    Stort tack för det upplyftande grattiskortet, förresten!! Ni är då bara för rara, ni två ♥

    Kör nu riktigt försiktigt på hemvägen, för med oväntad halka och andra, ovarsamma bilister kan ju vad som helst hända om man inte är på alerten.

    SvaraRadera
  3. Hej

    Jag vill också sitta i husvagn och äta frukost med frosten utanför..... :( haha

    SvaraRadera
  4. Tack Monica. Det är inte konstigt att Blekinge kallas för Sveriges trädgård.
    Men jag tyckte att Småland var oehört stenrikt, men jag undrar ifall inte Blekinge är ett strå vassare. Just här vi befinner oss är det sten, sten, och ännu mera sten.
    Kram
    Monkan

    SvaraRadera
  5. Hej Nina, lite grämer det mig att det inte blev något fiske, men nästa gång är vi väl förberedda för det. Vi åkte hit upp mycket för att testa stället, nu vet vi precis hur det funkar och hur otroligt fint här är. Vi fick också prova hur det fungerar att sova i vagnen när det är minusgrader ute, absolut inga problem.
    Under våra småturer med "Pärlan" har vi prickat ut ett antal fina resmål inför den kommande vår- och sommarsäsongen.
    Jag förmodar att kortet inte kom fram till din dag fast vi postade det den 11/11, sorry.
    Stora kramen Monkan

    SvaraRadera
  6. Ja du grabben, jag förstår det. Det var en underbar morgon, härligt att sitta och beundra den frostiga utsikten i solens uppgång.
    Det var inget fel på frukosten heller.
    Kram mamsen

    SvaraRadera