tisdag 8 april 2014

Vårbilder i från Malmö, tagna idag den 8/4.

I dag var jag och väninnan  Lena ute och gick i vår vackra park.
Bilderna får tala för sig själva.



I Taylors trädgård var det full aktivitet,

Kejsarkronorna är snart utslagna. 


Minst 3 veckor tidigare än vanligt blommar Magnoliorna här .

Otroligt.


Ytterligare en magnolia, en stjärnmagnolia i full blom.
Efter att ha insupit allt det vackra så blev det både lunch och en god fika innan vi gick hemåt.
Det var allt för idag
Ha en skön kväll alla.

6 kommentarer:

  1. Ojoj, vad mycket fina bilder.. Våren harkommit otroligt långt där hos dig ser jag..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. O, så mycket VÅR det är på dina bilder!! Här är det mulet, svinkallt och snålblåsigt idag. Någon sådd ute i trädgården, som jag hade tänkt, blir det INTE. Jag håller mig nog inomhus istället och sätter igång med en sats mjöd, för i år SKA den bannemej vara helt färdigjäst till valborgsmässoafton!

    SvaraRadera
  3. Så otroligt vackra bilder! Du är verkligen skicklig med kameran!
    Det ser så välskött och välmående ut överallt!
    Hörde just av dottern, som jobbar i Lund, att magnoliorna där också är utslagna. Det är nog det tidigaste jag varit med om...
    Ha det så bra, kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Jag håller med ... OTROLIGT ...
    Tack för alla vackra bilder du visar! På detta sätt får vi
    njuta av vår och sommar flera gånger om :)
    Lite vår på gång har vi ... men det är fortfarande minusgrader på nätterna!
    MEN den som väntar på något gott ....
    En riktigt trevlig dag önskar jag dig!
    KRAM!

    SvaraRadera
  5. Så många fina bilder! Det är så vackert med alla blommor... ni ligger några veckor före oss... men det ska ni ju vara :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tack så hemskt mycket för era rara kommentarer, det värmer i hjärtat.
    Sitter just nu och funderar på vad jag skall hitta på idag. Kanske det blir lite utejobb om solen håller sig framme. Annars får det bli det vanliga till helgen, lite bakning.
    Ha en skön söndag allesammans
    Monkan

    SvaraRadera