onsdag 19 februari 2014

Lite förnyelse är alltid kul

Ingenting varar för evigt, så ej heller fläkten i köket.
 När vi gjorde vid vårt kök på 90-talet byggde mannen in den då ganska nya Futurum fläkten i en kåpa.
 den har fungerat bra hela tiden tills nu.
Vi åkte till butiken för att välja en ny fläkt, hittade en fin, men det innebar att allt det gamla måste ut.
Det blev en hel del underarbete, mannen fick sätta upp nya skivor på väggen där den nya ska sättas upp.
 Sedan måste både väggar och tak målas innan vi kan sätta upp den nya.
Fortsättning följer.......

Även vår gamla mikro hamnade på tippen, den hade också sett sina bästa dagar.
Jag hittade en ny som passade perfekt i det gamla hålet. Det ska bara sättas ett raster på den smala biten upptill.
Jag tycker det är roligt att förnya ibland, men det värsta är allt stök som blir runtomkring.
Sedan blir det inte bättre av att höra mannen stöna , stånka och svära en liten ramsa då och då.
Men det är förlåtligt, när det blir fint efteråt.

Jag har hållt mig undan, bara passat upp med fika och mat.
Istället har jag pysslat med mina bilder, sorterat och lagt i nya mappar.
Handarbetet har kommit till heders, det är bara lite kvar på dalahästkudden nu.
Men sist och inte minst, min cd-spelare har gått varm, musik är en lisa för själen.

Nu önskar jag er alla en god kväll.

8 kommentarer:

  1. Det brukar vara så att när man renoverar eller ändrar något i huset så följer det med arbete som inte var tänkt. Huvudsaken att det blir snyggt och bra.
    Trevligt att se dig på bloggen igen.
    Själv gör jag inga inlägg för närvarande men några kommentarer så här på kvällskvisten är avkopplande.
    Ha det bra.
    KrammViola

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Viola, speciellt när det var längesedan man gjorde något. Vi är nöjda med det lilla vi har gjort.
      Ja det var ett tag sedan jag bloggade, men det har sina förklaringar. Först hade vi det lite jobbigt här hemma, sedan när jag skulle göra ett inlägg fungerade inter Blogger.
      Hoppas det är bra med dig, blogga är ju inte det viktigaste här i livet. Men jag ser fram emot dina inlägg framöver.
      Kram Monkan

      Radera
  2. Haha, jag hade tänkt skriva precis som Polargrevinnan här ovan, att det alltid drar med sig en massa merarbete, när man ska ändra något...
    Och det där med att mannen stönar och stånkar under arbetet, det känner jag igen!
    Men visst är det roligt med förnyelse!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Monica, nu har mannen stönat färdigt för denna gången. Men vi har så mycket som ska görs så det lär mycket stön och stånk framöver. :)
      Vi är nöjda för tillfälet.
      Ha en skön kväll.

      Radera
  3. Härligt med lite förnyelse... och så är det... börjar man med något så för det alltid med sig en del extra... men fint blir det säkert!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det, den bästa tiden att dra till med sånt här är ju nu innan trädgården lockar.
      Jo du lite efterarbete är det att göra, det blir ju så nä'r man bytar ut gamla grejor till nya och moderna de passar inte så där med en gång. Utan det ska trixas och mekas innan det blir bra.
      Ha en skön kväll
      Kram

      Radera
  4. Hej

    Ja jo kan tänka mig att man hör många "roliga" ord undertiden som arbetet pågår...haha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan du det Joacim, ja du vet ju hur det är ha ha. men det har gått bra.
      Kramen

      Radera