fredag 21 februari 2014

Början på en ny vårgarderob

Mannen fick upp den nya fläkten igår. Jag är jättenöjd, enkel och snygg. Nu är det bara en del efterarbete kvar såsom lite ny armatur och dra sladdar snyggt till den. Så har det blivit lite målarkladd som ska tas bort.
Jag invigde fläkten igår, det är verkligen ett ordentligt sug i den.

Under tiden som ishockeymatchen pågick i tv passade jag på att gå ner i Limhamn. För att vara fredag var det väldigt folktomt.
Men med ishockey på tv + sportlov då många är på skidresa e.dyl. så är det inte så konstigt.
Jag tog sikte på en av klädbutikerna.

 Gick en sväng i lugn och ro och tittade på vårens kläder.

Så fick jag syn på denna jacka i marinblått. Den satt fint, och kostade inte så mycket i heller.  Den köpte jag på en gång.
Medvetet har jag gått ner i vikt, 2 storlekar, så i min garderob finns inte mycket som passar av de gamla paltorna.

I min nya vårgarderob blir det mycket  marint och vitt hade jag tänkt.
Jag känner mig väldigt nöjd med min dag.
Nu ska vi ha myskväll med räkor och allt som hör till.

Ha en skön fredag alla.

6 kommentarer:

  1. Grattis till viktnedgången, önskar att jag kunde gör detsamma...
    Jättefint med marint tema och jättesnygg fläkt!
    Trevlig helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Tack Monica. Viktnedgången är jag väldigt stolt över, Vi har lagt om hela vår kosthållning, jobbigt i början men nu går det jättefint.
    Jag har haft så mycket svarta kläder nu länge så det ska bli skönt att skifta basfärg. men det har inte funnits så mycket marina kläder förrän i fjol, då började det komma i ropet.
    Fläkten tycker jag om, det blev ett lyft i köket.
    Kram Monkan

    SvaraRadera
  3. Så fint med den nya fläkten!
    Och du... Grattis till viktnedgång... önskar jag kunde vara lika duktig. Kul att köpa lite nytt... fint med marinblått!
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack Anki. Det känns skönt att slippa de där extra kilona, bonus är ju att få nya kläder i garderoben.
    Jag har alltid gillat marinblått, till det kan man blanda många fina kulörer.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Alltid trevligt med nytt i inredningen ...
    så även i garderoben! Snygg jacka och jumprar du hittat!
    Viktnedgång försöker vi väl alla nu som då!
    Du har klarat det ... grattis!
    Det är väl dina dagliga promenader som gjort sitt :)

    Jodå, det slutade med svensk seger ... men så duktiga alla är,
    så är det bara att gratulera!
    Jag sitter inte heller klistrad vid Tv.n :)
    Ha en riktig skön helg!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Hej och tack Vivan.
    I dag hade vi ingen chans på 3-milen, men alla som varit med och kämpat i OS har varit duktiga var och en på sitt sätt. Det är bara synd att det endast är guldmedaljen som räknas.
    Visst har långa promenader en betydelse i viktnedgång, men jag har varit noga med vad som hamnat i magen, det betyder nog mest.
    Hade tänkt att gå ut och klippa mina äppleträd, men solen försvann och det är lite blåsigt så det får vänta, tror jag.
    Ha en skön helg själv
    Kram

    SvaraRadera