fredag 14 oktober 2011

Tid för böcker

Nu när det inte finns så mycket att göra i trädgården och mörkret sluter sig om oss tidigt är det härligt att sätta sig med en bok.
Jag har en liten hög som nu ska läsas innan jag springer iväg och köper nya.

Men C han har haft tre hektiska dagar. Innan vi åkte på vår lilla tripp för några veckor sedan målades och skrapades brädorna till våra vindskenor.

Så skulle de sättas upp, men vårat hus är så högt att stegen ej räcker till, så vi var tvungna att hyra en lift.

Men då ändrades väderförhållandena, det blev regn och blåst.

Vi fick vänta och vänta, men nu i onsdags kunde vi äntligen hämta liften, för då var vädret fint.

C och jag trixade och donade med liften, till slut fick vi den på plats utan att fördärva växterna i rabatterna.

Puh, jag var en aning nervös, vi är ju inga tonåringar längre.

Men C fick upp de nya brädorna,


Sedan målades allt en gång till. Tidigt idag sattes plåten upp. Nu var det ont om tid, liften skulle lämnas innan kl 16.00. När klockan var 15.20 körde C iväg med den, i allra sista minuten. Men så skönt att ha detta gjort.

Nu ska vi ha en lugn och skön fredag.

Monkan

11 kommentarer:

  1. Det är ni väl värda :-) Oates bok var bra - som vanligt. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hej

    Det Lät mysigt med bokläsning. skall nog också ta fatt i en bok, det var längesedan. Bra jobbat av "FARSAN", det blev ju urfint på huset.

    SvaraRadera
  4. Iiiiiiiiiii!!

    Jag får svindel bara av att SE bilerna av C:s upphöjda position! (Fattar inte idag att jag bara för något år sedan glatt pilade upp och ner för stege och byggnadsställning för att egenhändigt måla min husfasad ...) Men jag kan känna hur nöjda ni måste vara med att ha fått detta gjort :o) Förr eller senare måste jag göra samma sak, men "senare" känns som ett mer attraktivt alternativ än "förr" ;o)

    För tillfället lyssnar jag på Marianne Cederwalls tredje bok om de udda väninnorna Mirjams och Hervors upptåg och påfund. Tyvärr blir mitt betyg den här gången inte lika högt som för de två första. Den här boken känns som den till alltför stor del består av referenser till de två tidigare och som att soppan mestadels kokats av samma spik. Fast samtidigt är det avkopplande att lyssna på Susanne Alfvengrens och Gun Olofssons berättarröster.

    Fint väder idag, så jag ska locka med mig Lilla A på en rejäl långpromenad. Men just nu sitter jag och ler åt alla småfåglar som med stor iver håller på att vinterbona holkarna i mitt lärkträd :o) Det är helt klart att de insett att här finns det fina övervintringsmöjligheter! Snart är det dags att sätta upp fröautomaten igen, för inatt har det var riktigt kallt igen :o/

    SvaraRadera
  5. Mysigt att ha en hög böcker som väntar!
    Verkligen bra gjort av er att sätta upp vindskivorna själva! Det hade jag aldrig klarat med min svindel...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  6. Böcker är ett måste, särskilt nu när mörkret lägger sig och kvällarna blir långa och tv-programmen är urusla.

    Att ha maken högt uppe i en svajande skylift är något jag känner igen från det vi målade om Holgers. Det är en av orsakerna till att jag alltid har önskat mig ett enplanshus. Den önskan har dock ännu inte slagit in, och nu känns det som om chansen till att det ska gör det är förbi.

    SvaraRadera
  7. Tack Venus, jag har precis läst ut Oates,men den tillhör nog en av hennes sämre. Ganska slätstruken, tyckte jag.
    Trots allt som hänt er hoppas jag ni får en bättre dag idag.
    Monkan

    SvaraRadera
  8. Ja du "grabben", det blir nog mycket läsning framöver. Men den första jag läste blev platt fall, :)
    Visst blev det fint hemma, nu återstår bara lite smådetaljer sedan kan vi börja på nästa projekt.
    Vi hörs
    Monkan

    SvaraRadera
  9. Hej Nina, Ja du jag var lite skraj när C höll på där uppe trots liften. Men nu känns det underbart att det är slutfört, nästan.
    Jag kan inte lyssna på talböcker, somnar ofta ifrån och sedan är det så bökigt att hitta tillbaka.
    De böckerna som jag har på lager tillhör kanske inte mina favoriter, men jag ska ändå plöja igenom dem.
    Vi har haft kanonväder fram till idag, nu regnar det och blåser så jag har tagit fram mina garner och ska se om det blir något av dem.
    Ha en bra dag
    Monkan

    SvaraRadera
  10. Tack Monica. Vad vore livet utan böcker, ett måste nu när man inte kan vara ute så mycket.
    Ha en bra dag trots det myckna regnandet.
    Monkan

    SvaraRadera
  11. Hej Cici, den önskan om ett enplanhus har även jag, men det är det samma här, det blir inget sådant för oss heller. Det skulle man tänkt på för 10 år sedan.
    Ha en bra dag
    Monkan

    SvaraRadera