lördag 6 mars 2010

Inget speciellt

Åter en solig dag, men idag satt C och jag länge med frukosten. Dammtrasan åkte fram och fick göra sitt jobb.
Jag plockade ner gardinerna i mitt rum så att C kunde sätta upp mina nya gardinstänger.
Ett par saker fattades i kylen så det var lägligt att promenera till butiken och handla.
1½ timme var jag borta och här hemma höll C fortfarande på att borra och morra, våra väggar borrar man inte så lätt i.
Han var en aning irriterad må jag säga.
Själv har jag målat fler krukor, jag är inte färdig ännu, det tar sin tid.
Idag ville jag ha mat som skötte sig nästan själv eftersom jag ville hålla på att pyssla.
Smorde en form och delade två morötter i stavar, klyftade två rödlökar lade det i formen.


Blandade ihop köttfärs, plattade ut och lade i ett sviskon och rullade ihop, lindade bacon runtom.

Skalade och delade potatis och lade dem tillsammans med det andra. In i ungnen 175 grader,


Allt blev färdigt samtidigt, jag serverade en god sallad till.



Under tiden maten stod i ugnen kunde jag sitta i lugn och ro och måla.



En kaka till kaffet blev det också idag,

Rulltårtesmet som skall in i ugnen


Den fylldes med blåbär


Precis när jag skulle rulla ihop tårtan RINGER telefonen, var tvungen att svara. Därför sprack rulltårtan, det tog för lång tid innan den blev ihoprullad



Men nu skall den ätas med grädde och blåbär.
Ha en skön kväll.








8 kommentarer:

  1. Hur mycket hinner du med på en dag?! Krukorna blir jättefina. Den där grytan ska jag göra en dag, den såg så god ut!

    SvaraRadera
  2. Du borde marknadsföra dig som en riktig matlagningsblogg och ha dina lokala butiker och sponsra dig, du är så duktig! Du har visat så fina vårbilder (morr) men vill du se en riktig vinter, titta in hos mig ;-)
    (Och nej, du är inte dum, jag har bara ett speciellt intresse) ;-)

    SvaraRadera
  3. Tack Petra, jag har ju inga småbarn som tar mycket tid,men visst en hel del hinns med.
    Dagens middag är god,och lätt att göra. Kryddar gör var och en på sitt vis.

    SvaraRadera
  4. Tack F.V,som du förstår är mat och baknig en av mina hobbies.
    Jag skall titta in hos dig,bums.

    SvaraRadera
  5. Jag var en snabbis på mässan idag. Köpte rosor hos Flora Linnea. Har du besökt mässan?

    SvaraRadera
  6. Nej tyvärr, idag gick halva dagen till sång i Andreaskyrkan,efteråt sitter vi och fikar och pratar.
    Jag kan förstå att det var fint. Kul att du kom iväg

    SvaraRadera
  7. Vilka matbilder, det är så "snålvattnet rinner", ser fantastiskt gott ut och rulltårta sen mmm :o

    SvaraRadera
  8. Tack Annamon, man gör så gott man kan,
    rulltårta är bra att baka det går på kvart, så är det färdigt

    SvaraRadera