onsdag 30 december 2009

Nyårsförberedelser

Det är alltid stor åtgång på frukt och grönt hemma hos oss. Då är det bra att kunna handla på ett sådant här ställe där det finns massor av olika sorter. Just nu är det clementiner och apelsiner som ligger på topp.
Vilka färger, paprikorna längst fram är supergoda, jag kan äta dem som godis.


Vi handlade inte utav dessa äpplen, det fanns fina cox orange, naturligtvis plockade vi till oss utav dem. Det finns inga äpplen som är så goda som våra svenska.
Korgarna fylldes snabbt med grönsaker och frukt så vi begav oss till kassan. Hjälp vad långa köer, halva Malmö var där och handlade.

Eftermiddagen började jag så smått att förbereda inför nyårsafton. Sprayade trollhassen som skall vara på bordet.


Lite silverglitter och lite silvercerpentiner arrangerades i hasseln.


Så var det dukningen, skönt att ha gjort den nästan färdigt. Imorgon blir det maten som tar sin tid.

Nu är det bara lite vita blommor som skall sättas dit i morgon, sen får det duga.

Nu skall jag titta TV
God kväll






3 kommentarer:

  1. Många pluspoäng för en tilltalande dukning! När du tröttnar på de ljuvliga vinglasen är det bara att be om adressen; jag tar sååå gärna över dem ;)

    Kan tyvärr inte duka i förväg själv, eftersom jag inte har något annat bord att tillgå än köksbordet. Men nog skulle det vara skönt att ha den biten klar redan dagen före ...

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren, den värmer.
    Glasen är jag själv glad för, det är några som redan står i kö för dem,sönerna mina.

    God natt på dig

    SvaraRadera
  3. Underbar dukning! Jag är varken blå eller silvrig men dukningen är jättefin! Blomsterarrangemanget är jättesnyggt, mer i min smak. Julia har sin framtid säkrad :-)

    "Anna"

    SvaraRadera